Al veel verschillende blogs hebben er over gerapporteerd en stiekem vond ik het wel meevallen maar… Ook ik moet toegeven dat het microblogging fenomeen er toe heeft geleid dat ik minder posts plaatst op mijn weblogs.

Vooral Twitter heeft mij danig bezig gehouden de afgelopen maanden. Microblogging heeft met de lancering en vooral adoptie van de verschillende platformen een serieuze trend weten te genereren. Marco schreef al eerder over de afnemende blog postings in navolging van Scoble (lees en bekijk hier ook zijn interview met Jyri Engeström en Petteri Koponen).

Ondertussen is de reeks met microbloggingtools bijna niet meer bij te houden. Van Jaiku, Numpa en Hyves(wiewatwaar) tot Twitter. Eigenlijk varieren alle tools in de basis niet veel in mijn optiek. Er is interactie tussen een organisch geformeerde groep van mensen die een overeenkomst hebben. Of dit nou passie, werk, vaktechnisch of anders gerelateerd is.

Wat maakt het dat Twitter in NL onder de online marketeers zo’n succes is vs andere tools? Daarvoor moet ik voor de niet-marketeer iets toelichten. Ik geloof namelijk sterk dat een grote groep marketeers het best tot z’n recht komt in een iteratieve, a-synchrone en interactieve omgeving.

Sluit een programmeur op in een kamertje en hij ontwerpt/bouwt de mooiste programma’s. Doe hetzelfde met een marketeer en hij/zij wordt gek. Wel eens voor de grap over de marketingafdeling in jouw bedrijf gelopen? Zeker doen en je begrijpt wat ik bedoel.

Twitter is Interactie in de pure zin van het woord(iiig binnen 140 karakters). Een nieuw ontdekte service of site wordt kort geintroduceerd in de groep en de url gepost. De keuze is aan jou om het te gaan bekijken, je mening te vormen en feedback te geven.

Doordat alle conversaties ten alle tijden openbaar zijn vormt een reactie bijna altijd een reactie. Weet iemand binnen de groep bijna altijd binnen 5-10 minuteneen antwoord op de gestelde vraag. Of het nou gaat over die ene tool of een tv logo

Mede-twitteraar Raaphorst voorspelde op 12 Juni het volgende:

Bij de eerst volgende grote ramp zal Twitter het middel blijken te zijn waarmee het nieuws uitgewisseld wordt. Maar ook het middel waarmee betrokken met elkaar en familie-leden zullen communiceren(lees het hele twitter artikel hier.

Nou weet ik niet of dat zo gaat gebeuren want sms blijft toch het preferred kanaal maar ook daar zit een hoge mate van foutgevoeligheid en stressfactor bij hoge intensiteit in gebruik.

Als dat niet kan worden gebruikt moeten we toch maar naar het internet? Daar ligt een issue met de exponentiele groei van de hoeveelheid data(continue) over het internet. Al bij de afgelopen tour waren er ISP’s die het zwaar hadden onder de 34G/sec stroom die de Tour site van de NOS trok.

Heb ik een doel met deze posting? Ja, eigenlijk wel. Ik probeer ook voor mijzelf vast te stellen of en hoe mijn weblog een rol zal spelen in de toekomst. Voor mijn persoonlijk blog staat dat al vast. Dat is een dagboek waarin ik belangrijke, leuke en interessante gebeurtenissen in mijn leventje vastleg. Voor nu en later, mijzelf en anderen.

Maar hoe gaat Match2knowledge blijven bestaan? Worden de postings minder frequent maar intensiever op content of beschrijving? Ben er nog niet over uit. Wellicht heb jij ideeen?

Stem of voeg toe aan Uitleg over het gebruik van deze icons : Plaatsen/stemmen op eKudos Plaatsen/stemmen op NUjij Plaatsen/stemmen op MSN Reporter Plaatsen/stemmen op Digg Stumble it! Voeg dit artikel toe aan Del.icio.us Voeg toe aan je Google bladwijzers Abonneer je op de RSS-feed van deze site Verstuur deze pagina per e-mail via Feedburner Maak een notitie op deze pagina met Fleck

2 Responses to “Twitterblogstilte exploring…”

  1. 1 Tinus

    Ik hoop juist dat er meer mensen komen die zich richten op het schrijven van kwalitatief goede content! Dus wat mij betreft ga je voor het laatste.

  1. 1 Tipt

Leave a Reply






Welkom op Match2knowledge.
Op deze site publiceer ik mijn persoonlijke belevingen en observaties in (geintegreerde)marketingland.

Voor meer informatie over mijn bedrijf Mobylizr surf je naar mobylizr.com

Je kunt mijn berichten ook volgen door onderstaande RSS feed:


Match2knowledge RSS feed


View Mark de Kock's profile on LinkedIn




Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known in /usr/local/directadmin/home/markdekock/domains/match2knowledge.nl/public_html/wp-content/plugins/wp-shortstat.php on line 128

Warning: fsockopen() [function.fsockopen]: unable to connect to udp://whois.happyarts.net:8000 (php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Name or service not known) in /usr/local/directadmin/home/markdekock/domains/match2knowledge.nl/public_html/wp-content/plugins/wp-shortstat.php on line 128

Warning: stream_set_timeout() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /usr/local/directadmin/home/markdekock/domains/match2knowledge.nl/public_html/wp-content/plugins/wp-shortstat.php on line 129